۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۶۳۲۷۰۶
آیت الله فاضل‌لنکرانی:

مردم پای انقلاب ایستاده اند | وضعیت معیشتی طلاب را معکوس جلوه می دهند

مردم پای انقلاب ایستاده اند | وضعیت معیشتی طلاب را معکوس جلوه می دهند
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تأکید بر این که مردم پای انقلاب و اسلام ایستاده اند، گفت: انقلاب اسلامی موجب شنیده شدن حرف شیعه و مسلمانان در مجامع جهانی شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمدجواد فاضل‌لنکرانی استاد درس خارج حوزه علمیه قم امروز در مراسم درس خارج فقه خود با بیان این که حماسه 9 دی جزء روزهای تاریخ‌ساز انقلاب شد، اظهار داشت: همان طوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند حماسه 9 دی جزء روزهای تاریخ‌ساز انقلاب و ملحق به روزهای بزرگ و ایام الله انقلاب شد.

وی با اشاره به حقیقت سالروز نهم دی ماه گفت: وقتی مردم هر جا ببینند دشمن به صورت آشکار به دنبال تخریب اعتقادات و تخریب مقدسات دین و اسلام و مقدسات در خطر است به میدان می‌آیند و این حضور خودجوشی که مردم در 9 دی پیدا کردند و انقلاب را در همان زمان مجدداً بیمه کرد.

آیت الله فاضل‌لنکرانی با بیان این که انقلاب ما برخاسته از همین ارزشها است، گفت: انقلاب ما یک حرکت سیاسی محض نبود، یک حرکتی که فقط بخواهیم یک حکومتی را عوض کنیم و حکومت دیگری بر سر کار بیاید و جابجایی در قدرت نبود، بلکه انقلاب ما برای حفظ دین بود. 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم یادآور شد: امروزه انسان می‌بیند که انقلاب در دوران معاصر در حفظ و ابقای دین چقدر اثر داشت؛ ما گاهی اوقات یک نگاه سطحی می‌کنیم می‌گوییم قبل از انقلاب تقید مردم به دین بیشتر بود، اما ما وقتی می‌خواهیم قضاوت کنیم باید جایگاه دین در عصر حاضر را در کل جهان قضاوت کنیم.

وی در مقایسه وضعیت دین قبل و بعد از انقلاب گفت: اولاً قبل از انقلاب اسمی از شیعه و اهل‌ بیت(ع) و ائمه اطهار(ع) در دنیا مطرح نبود، اصلاً مذهب شیعه را به عنوان گروه قلیلی از مردم می شناختند اما امروز شیعه تا درون کاخ کرملین  و کاخ سفید نفوذ کرده است و امروز شیعه در عالم مطرح شده است.

آیت الله فاضل لنکرانی با تأکید بر این که مسئله شیعه یک امر بسیار مهمی است، ابراز داشت: شیعه درکشورهای اروپایی، آفریقایی و کشورهای مختلف، تا درون کاخ کرملین و کاخ سفیدنفوذ کرده است بنابراین من می‌خواهم بگویم آنها به حقیقت شیعه پی بردند، درون کاخ‌های قدرتمند و مهم دنیا، امروز شیعه به عنوان یک مذهب قوی، محکم، انسان‌های غیور، مقاوم مطرح است، این را باید معیار قرار بدهیم، از این رو باید بدانیم که دین امروز به برکت این انقلاب قوت پیدا کرد.

وی مسیر حرکت شیعه را رو به گسترش توصیف کرد و یادآور شد: این آماری است که خود کشورهای اروپایی می‌دهند که می‌گویند تا 2050 یعنی 30 سال دیگر یک سوم اروپا را مسلمین گرفته‌اند، یک سوم اروپا را اسلام می‌گیرد به همین جهت دشمنی‌ها با اسلام، با شیعه، با انقلاب اینقدر زیاد شده است.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تصریح کرد: مخالفتشان با انقلاب ما نه مخالفت با یک حکومت است بلکه مخالفت با اسلام است یعنی اسلام نباید مطرح باشد، حرف اصلی اسرائیل این است که شیعه و سنی و اسلام را باید کنار بگذارید.

آیت الله فاضل‌لنکرانی با تأکید دوباره بر این که مردم پای انقلاب و اسلام ایستاده اند، گفت: می‌خواهند یک دهکده جهانی درست کنند که از اسلام هیچ ردپایی نباشد، از دین هیچ رد پایی نباشد اما درست نقطه مقابل آنچه که اینها دنبالش بودند امروز محقق شده است که نمونه عینی آن را شما در راهپیمایی نهم دی ماه می بینید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که وضع معیشت طلبه‌ها امروز بدترین وضع معیشت در اقشار جامعه است، گفت: شرایط برای روحانیت روز به روز بدتر می‌شود ولی ما باید مقاوم باشیم، هرچند سیل تهمت‌ها، اهانت‌ها، اذیت‌ها، آزار‌ها هر روز بیشتر می‌شود.

آیت الله فاضل‌لنکرانی ادامه داد: اکثر طلبه‌های ما که گرفتاری عادی زندگی خودشان کمرشان را خم کرده و وضع معیشت طلبه‌ها امروز بدترین وضع معیشت در اقشار جامعه است و متأسفانه در ذهن مردم هم عکس این را مطرح کردند، بنابراین زمانه‌ ما این چنین شده، باید ایستاد و این انقلاب را حفظ کرد.

ارسال نظرات